Een opdracht aan inwoners van Almere: elke dag je hoofd onderdompelen. In kunst, bijvoorbeeld | de Volkskrant
https://archive.ph/JTgaU
Die #AfD wittert Alleinregierung. Die Lage der Nation fürchtet zurecht, dass die Juristenbesetzung der frühen 90er bald in Rente geht und Auserwählte nachrücken.
Well, “der Osten” kennt Übernahme: Wessis am Pult, Treuhand, private Windparks als Nachbarn… Siegmund verkauft Übernahme als Befreiung.
🇺🇦 #NowPlaying on BBCRadio3's #ClassicalMixtape
William Byrd, Alamire & David Skinner:
🎵 Libera me, Domine, de morte aeterna for 5 voices
#WilliamByrd #Alamire #DavidSkinner
https://open.spotify.com/track/5UuNCt05ANlt0bkzk6h1fK
Enorme rookpluimen boven Almere door grote brand in datacenter
https://nos.nl/artikel/2613443-enorme-rookpluimen-boven-almere-door-grote-brand-in-datacenter
"Het datacenter ligt op een industrieterrein aan de oostzijde van Almere en is te zien vanaf de A6.'
'Oostzijde'?? Dat moet een westelijke blik zijn. 😇
Parlamentswahl in Bulgarien Ex-Präsident Radev ist klarer Wahlsieger
Stand: 20.04.2026 • 05:46 Uhr
Das Mitte-Links-Bündnis von Ex-Staatschef Radev kann bei der vorgezogenen Wahl in Bulgarien laut Hochrechnungen mit bis zu 45 Prozent der Stimmen rechnen. Reicht es für ihn sogar zu einer Alleinregierung?
Brauchen die Bulgaren jetzt auch wieder 16 Jahre bis sie erkennen, was das für ein Murks ist?
from my link log —
The order of the JSON.
https://blog.almaer.com/the-order-of-the-json/
saved 2019-08-16 https://dotat.at/:/J5LA…
Ik voerde de #trike door de Almeerse tuinbouw-, waar ook een flinke sleurhuttenkwekerij is gevestigd, en moerasgebieden. Het koolzaad bloeit. Het was een vergelijkbaar rondje met dat ik vrijdag afbrak, maar nu wel de volle geplande lengte en zonder plotse riool geluiden bij het ademen. Veel wind, heerlijk weer. #regel17
Ook extra noodopvangplekken voor asielzoekers in Almere en Leiden
#asiel
Storingen in hele land door brand datacenter Almere, brand onder controle
https://nos.nl/artikel/2613485-storingen-in-hele-land-door-brand-datacenter-almere-brand-onder-controle
Wel jammer dat het datacenter zo goed beveiligd was dat de brand in de technische ruimte niet te blussen was en dat de servers niet snel herstart kunnen worden.