2026-04-22 11:53:13
Ik voerde de #trike door de Almeerse tuinbouw-, waar ook een flinke sleurhuttenkwekerij is gevestigd, en moerasgebieden. Het koolzaad bloeit. Het was een vergelijkbaar rondje met dat ik vrijdag afbrak, maar nu wel de volle geplande lengte en zonder plotse riool geluiden bij het ademen. Veel wind, heerlijk weer. #regel17
Even naar de glasbak gefietst, met de #trike, mijn oude Koga staat ongebruikt in de schuur, om glas te recycleren. Daarna naar een in een Albert Hein verstopte geldmaat om mijn nieuwe bankpas van een gewenste pincode te voorzien. En toen maar even over de fietssnelweg naar fietsknoop 6 en dan weer naar huis. Ik had er flink de pas in, of hoe heet dat bij fietsen. 20,3 kilometer
De #trike bracht me naar Tigrys Tropical want daar lag een pakje. Ik kende dat alleen van hun rommelige Surinaamse buitenkant, want ik loop erlangs als we naar het Thaise buurt restaurant gaan.
Binnen is het piepklein en propvol met alles: supermarkt, afhaaleten en dus pakjes. De pakjes staan buiten in twee rolcontainers. Ik kreeg het mee toen ik, na mijn achternaam ook de bijpassende voornaam…
Voor de #trike een nieuw stukje Oostvaardersplassen, dat altijd lang is afgesloten als rustgebied voor hert, paard en rund. Ik fietste er soms op twee wielen. Het is prachtig en vandaag helemaal zonder mensen. Dus ik ga het vast vaker laten zien. Voor het eerst de volledige Almeerse OVP grens ge-triked. Heerlijk weer, veel wind.
Met de #trike naar de tandarts. De vorige keer dat ik naar de tandarts ging nam ik het besluit om een trike te gaan kopen, want ik vond het vreselijk met een tweewieler op het fietspad. Te veel fatbikescholieren, zeg maar. Die waren er nu ook, maar daar had ik dus geen last meer van. Dat is dus helemaal goedgekomen. Na de tandarts nog een klein rondje omgefietst.
Op de #trike een klein rondje gereden, mijn hart geprobeerd, dat protesteerde niet. Ook langs het pas geopende begin van de doorfietsroute. (Langs!) En, voor de pret, een terrasje meegepikt. https://www.
Rondje met de #trike
Extended versie van het rondje van gisteren, nu bijna 20 kilometer
De extensie van 3 km was het rondje waar ik in december mee ben begonnen
OVP en Almere Buiten
Heerlijk weer
Stil vergeleken met gisteren. Beenspieren prima
Knieën, banden en pezen, goed te doen
Mijn hart laat me in het begin weten dat ik hartpatiënt ben, maar sropt na enige kil…
Rondje net de #trike. Almeerse Oostvaardersplassen. Druk. Veel sporters in zomeroutfit, blote benen, blote navels.
Ik realiseerde me dat ik wel steeds de Oostvaardersplassen noem, maar nog nooit een foto van een plas heb gedeeld. Bij deze dus, de Kottertocht bij het terrasbelevingscentrum. En nog wat plaatjes. #regel17
Ik reed twee gekoppelde rondjes met de #trike, samen 1,5 rondje lang. Het eerste was dat van gisteren, maar dan omgekeerd, om te kijken of ik de fietsingang van Almeerplant ook kon vinden zonder eerst door de Oostvaardersplassen te rijden. Dat lukte. In de OVP was het druk, niemand houdt zich nog aan Stille Zaterdag. Het was dan ook heerlijk weer. Er stond een zilverreiger langs een sloot in de sei…
De #trike reed, met mij erop gelegen, een rondje door het buitengebied van Almere.
Ik ken mensen die uit Flevoland zijn vertrokken doordat ze niet tegen lange vlakke rechte wegen konden, daar heb ik gelukkig geen last van.
Ik heb de weg naar de achter- tevens fietsingang van tuincentrum Almeerplant ontdekt, de vooringang is alleen voor auto's.
Ik heb de stelschroef van de handre…
Vandaag geen rondje met de #trike maar als bijrijder een rondje met elektrische Robert (de (Kia) Niro) naar Delft voor de verjaardag van Hilda.
De #trike voerde me tussen de buien door door buitengebieden van Almere Buiten. Ik was warm aangekleed, dat was nodig, maar dan was het fijn fietsen. Weer twee van de kleine rondjes aan elkaar geplakt, want na het eerste rondje had ik er nog geen genoeg van. Ik moest maar eens over grotere rondjes beginnen na te denken. #regel17
Rondje met de #trike door Almere Buiten Buiten. Zon en best wat wind, maar warmer. Vraag aan mezelf: je fietst steeds dezelfde paadjes, moet je niet es wat anders? Ja, maar nee, voor ander buitengebied moet ik structureel verder en ook verder weg, er hier kan ik naar hartenlust doseren, van heel kort tot best lang, precies naar mijn luim en vooral naar hoe mijn lijf voelt. Het is voorlopig goed zo.…