Hold on to your hats and check out today's Metacurity for a ton of major infosec developments you might have missed over the weekend, including
--SharePoint server software security flaw sparked global attacks,
--France probes Musk's X over fraudulent data extraction,
--UK backtracks on encryption backdoors,
--Microsoft to stop Chinese digital escorts,
--Russia is kicking WhatsApp out,
--419k impacted by Louis Vuitton Hong Kong breach,
--UNC38…
Data Augmentation for Maltese NLP using Transliterated and Machine Translated Arabic Data
Kurt Micallef, Nizar Habash, Claudia Borg
https://arxiv.org/abs/2509.12853 https://
Weyl nodes in CeRu$_4$Sn$_6$ studied by dynamical mean-field theory
Jor\=unas Dobilas, Martin Brass, Frank T. Ebel, Silke Pasche, Karsten Held
https://arxiv.org/abs/2507.12944
My 9mm goes bang again: here's the front entrance to Harold's Square framed by Paris Baguette which isn't from Paris but rather from South Korea
#photo #photography #ithaca
Logical Dependence of Physical Determinism on Set-theoretic Metatheory
Justin Clarke-Doane
https://arxiv.org/abs/2509.02567 https://arxiv.org/pdf/2509.0256…
Evidence for inverse Compton scattering in high-redshift Lyman-break galaxies
I. H. Whittam, M. J. Jarvis, Eric J. Murphy, N. J. Adams, R. A. A. Bowler, A. Matthews, R. G. Varadaraj, C. L. Hale, I. Heywood, K. Knowles, L. Marchetti, N. Seymour, F. Tabatabaei, A. R. Taylor, M. Vaccari, A. Verma
https://arxiv.org/abs/2509.06677
On lit beaucoup sur l’usage de l’IA générative des étudiant·e·s aux États-Unis, mais jusqu’ici je n’ai pas vu d’étude des usages dans le contexte suisse (romande).
La contribution de Hervé Barras et Natalie Sarrasin (« Usages de l’IA par des étudiants et conséquences pour l’enseignement ») dans cet ouvrage en open access est donc une lecture fortement intéressante face Š la rentrée universitaire…
On lit beaucoup sur l’usage de l’IA générative des étudiant·e·s aux États-Unis, mais jusqu’ici je n’ai pas vu d’étude des usages dans le contexte suisse (romande).
La contribution de Hervé Barras et Natalie Sarrasin (« Usages de l’IA par des étudiants et conséquences pour l’enseignement ») dans cet ouvrage en open access est donc une lecture fortement intéressante face Š la rentrée universitaire…
On lit beaucoup sur l’usage de l’IA générative des étudiant·e·s aux États-Unis, mais jusqu’ici je n’ai pas vu d’étude des usages dans le contexte suisse (romande).
La contribution de Hervé Barras et Natalie Sarrasin (« Usages de l’IA par des étudiants et conséquences pour l’enseignement ») dans cet ouvrage en open access est donc une lecture fortement intéressante face Š la rentrée universitaire…