Tootfinder

Opt-in global Mastodon full text search. Join the index!

No exact results. Similar results found.
@malik@Mastodon.Social
2025-06-15 09:48:33

What’s brewing?
#StudioVibes
#WorkInProgress

Das Bild zeigt Kim, Sängerin der Band DARKK mit silbergrauem Haar, das zu einem Pferdeschwanz gebunden ist, die von hinten in einem Musikstudio sitzt. Sie trägt ein weißes Tanktop und hat eine große, detaillierte Tätowierung auf dem Rücken und Arm. Sie hält ein Mikrofon in der Hand und singt in die Kamera. Im Hintergrund ist ein Computer mit einem Musikproduktionstool sichtbar, sowie Lautsprecher und andere Musikproduktionsequipment. Auf der rechten Seite des Bildes ist ein Bassgitarrenkopf zu …
Das Bild zeigt zwei Personen in einem Musikproduktionsumfeld. Auf der linken Seite ist ein Mann mit langen, welligen Haaren und einem Bart zu sehen, der in Profilansicht sitzt und auf ein Gerät schaut. Er trägt ein schwarzes T-Shirt und hat einen Nabelring. Auf der rechten Seite ist ein anderer Mann zu sehen, der von hinten fotografiert wird und eine elektronische Klaviatur bedient. Vor ihm ist ein Computerbildschirm mit einem Digital Audio Workstation (DAW) zu sehen, der verschiedene Musikprod…
Das Bild zeigt einen nahen Fokus auf den Kopf einer schwarzen Gitarre, mit den 7 Saiten und den Tuningknöpfen deutlich sichtbar. Im Hintergrund ist ein Mann mit langen, dunklen Haaren und einem dunklen Shirt zu sehen, der unscharf ist. Der Text "NEXT SHOW →" in gelber Schrift befindet sich am unteren Rand des Bildes. Die Gitarre ist im Vordergrund und nimmt den größten Teil des Bildes ein, während der Hintergrund unscharf ist, um den Fokus auf die Gitarre zu legen.

Das Bild zeigt ein Plakat für ein Musikfestival namens "Louder Than Karl" mit zwei Hauptveranstaltungen am 4. und 5. Juli. Am Freitag, den 4. Juli, beginnt die erste Veranstaltung um 17:00 Uhr mit den Bands Isfarroono, Lason Doom, Oneirik und Darkk. Am Samstag, den 5. Juli, um 15:00 Uhr folgt die zweite Veranstaltung mit Eradicator, Monosphere, the tasty Trashpandas, Coven Call und Razorrcase Messiah. Es gibt eine Nachparty am Apollo Clubkultur. Das Plakat ist in Schwarz und Orange gehalten un…
@awinkler@openbiblio.social
2025-06-16 08:32:05

Restaurant Friedrichstraße 116 im @… (mastodon.social/@schwarzPhotoB).
Heute klaff…

@AimeeMaroux@mastodon.social
2025-06-15 10:25:47
Content warning:

It's the #DayOfHelios / Sol's Day / #Sunday! ☀️🌈
"Having kissed #Apollon, Branchos received a garland and a wand of laurel and began to prophesy."
Varro, Antiquitates re…

A coloured drawing of a modern Apollo dressed in a pink crop top with the words "Move, I'm Bi" on it and low-cut jeans. His hair is dyed blue at the tips and he wears a cloak in the colours of the bisexual flag.
@vosje62@mastodon.nl
2025-06-14 21:32:17

De VVD is een crisis in slow motion - @…
chrisaalberts.nl/2025/06/14/de

In Nieuwegein zou het eigenlijk gaan over het Liberaal Manifest. Dat document zou vandaag besproken worden, vertelt een lid me bij de koffie. In het programma is er ook een deelsessie over opgenomen. Die sessie blijkt geschrapt. De reden is dat er opeens Tweede Kamerverkiezingen zijn. Voor filosofische exercities over partijgrondslagen, richtinggevende waarden en liberalisme is nu even geen tijd. Dat is niet vreemd, maar tegelijk illustreert het feit dat het manifest op de agenda stond dat er o…
@heiseonline@social.heise.de
2025-06-14 15:18:00

Nutzer von Meta AI veröffentlichen ihre Anfragen – offenbar unbewusst
In Metas KI-App können Nutzer auf Wunsch ihre Prompts veröffentlichen. Manche Beispiele werfen die Frage auf, ob das immer ganz bewusst passiert.

@Sustainable2050@mastodon.energy
2025-06-15 09:05:51

On my way to The Hague, to draw the red line for Dutch government with respect to Israel's continuing genocide in Gaza.
After last time's 100,000 participants, NS put in a lot of extra trains. My very early one already has a lot of passengers in red.
#rodelijn

Poster with red line demanding govt action against Israel.
Railway schedule showing 6 trains from Utrecht to The Hague within 45 minutes.
My red shirt
@tiotasram@kolektiva.social
2025-05-15 17:02:17

The full formula for the probability of "success" is:
p = {
1/(2^(-n 1)) if n is negative, or
1 - (1/(2^(n 1))) if n is zero or positive
}
(Both branches have the same value when n is 0, so the behavior is smooth around the origin.)
How can we tweak this?
First, we can introduce fixed success and/or failure chances unaffected by level, with this formula only taking effect if those don't apply. For example, you could do 10% failure, 80% by formula, and 10% success to keep things from being too sure either way even when levels are very high or low. On the other hand, this flattening makes the benefit of extra advantage levels even less exciting.
Second, we could allow for gradations of success/failure, and treat the coin pools I used to explain that math like dice pools a bit. An in-between could require linearly more success flips to achieve the next higher grade of success at each grade. For example, simple success on a crit role might mean dealing 1.5x damage, but if you succeed on 2 of your flips, you get 9/4 damage, or on 4 flips 27/8, or on 7 flips 81/16. In this world, stacking crit levels might be a viable build, and just giving up on armor would be super dangerous. In the particular case I was using this for just now, I can't easily do gradations of success (that's the reason I turned to probabilities in the first place) but I think I'd favor this approach when feasible.
The main innovation here over simple dice pools is how to handle situations where the number of dice should be negative. I'm almost certain it's not a truly novel innovation though, and some RPG fan can point out which system already does this (please actually do this, I'm an RPG nerd too at heart).
I'll leave this with one more tweak we could do: what if the number 2 in the probability equation were 3, or 2/3? I think this has a similar effect to just scaling all the modifiers a bit, but the algebra escapes me in this moment and I'm a bit lazy. In any case, reducing the base of the probability exponent should let you get a few more gradations near 50%, which is probably a good thing, since the default goes from 25% straight to 50% and then to 75% with no integer stops in between.

@joergi@chaos.social
2025-06-15 08:46:09

Ui, @… spielen im September in Berlin. Im Schokoladen
#berlin #punk #punkrock

@v_i_o_l_a@openbiblio.social
2025-06-15 20:33:59

"Ein besonders schwieriges Erbe – spartenübergreifende Initiativen zur Erschließung, Digitalisierung und Erforschung des Nachlasses von Leni Riefenstahl" @…: blog.sbb.berlin/ri…

@fanf@mendeddrum.org
2025-06-16 08:42:03

from my link log —
What is cosh(List(Bool))? Or beyond algebra: analysis of data types.
nikitadanilov.github.io/aodt.h
saved 2025-04-23